Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArthur, Jo
TitelInstitutional practices and the cultural construction of primary school teaching in Botswana.
QuelleIn: Comparative education, 34 (1998) 3, S. 313-326Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 43
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterSozialisation; Schule; Schulorganisation; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Unterrichtsforschung; Unterrichtsstil; Unterricht; Sprache; Gemeinde (Kommune); Status; Botswana
AbstractThis paper is based on a study which explores links between the interactional order of the Botswana primary classroom - frequently dominated by whole-class recitation routines - and the wider social order, which includes highly centralised control of the education system. Drawing on ethnographic observation, I argue that the institutional structures and practices of schools and training colleges are important -but covert - contributors to teachers' understanding of their professional roles. Firstly I describe the internal social structuring of two primary schools, the social hierarchy among those who work and learn there, and the cultural distance between the schools and their communities . Then I discuss the institutional practices of the primary teacher training colleges in Botswana, arguing that these do not challenge concepts of teaching already internalised by trainees. Such concepts include the authotity of teachers, the use of English as a symbol of that authority, and the value placed on memorisation of knowledge for display. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: